Într-o lume dominată de telefoanele mobile, dezvoltatorii de aplicaţii sunt puşi în faţa unor decizii aproape imposibile. Să creeze aplicaţii pentru Apple iPhone, Palm Pre, Symbian, RIM Blackberry sau Google Android cu "unelte" oficiale sau să folosească alte tehnologii pentru a acoperi mai multe mărci? Mulţimea de unelte, sisteme şi platforme reprezintă un adevărat Turn Babel pentru dezvoltatori.
Un kit de dezvoltare software (SDK sau "devkit") este un set de instrumente care permit crearea de aplicaţii pentru anumite sisteme informatice, console de jocuri video, sisteme de operare sau orice platforme similare. Alegerea există, însă cererea diversificată, platformele diferite, timpul scurt şi miza mare îi pun pe dezvoltatori într-o situaţie dificilă.
Oricine poate încerca să construiască o aplicaţie utilizând resurse proprii de dezvoltare, SDK-uri, frameworks sau ultimele tehnologii web. Problema este că aplicaţia trebuie să maximizeze capabilităţile unui dispozitiv, această cerinţă fiind de multe ori nesatisfăcută sau slab îndeplinită atunci când se încearcă adaptarea tehnologiei pentru mai multe tipuri de sisteme.
Potrivit lui Christopher Allen, fondatorul comunităţii iPhoneWebDev, există diferenţe mari chiar şi între telefoanele care rulează aceeaşi platformă software. "Am făcut experimente cu Android şi pot spune că există diferenţe uriase chiar între telefoanele care utilizează aceeaşi platformă", spune Allen, citat de infoworld.com.
Se poate şi mai rău. De exemplu, Verizon plănuieşte lansarea unui SDK pentru dezvoltarea de aplicaţii Windows Mobile şi Blackberry pentru reţeaua proprie, iar dezvoltatorii se vor trezi cu mai multe versiuni ale aceleiaşi aplicaţii, dar pentru reţele diferite. Reprezentanţii Motorola au anunţat şi ei propriul SDK pentru dezvoltarea Android, cu bibliotec