Nu se putea ca marca nationala de masina, Dacia, sa nu imprumute ceva din spiritul si metehnele romanilor. Sunt, probabil, sute de mii de romani care considera Dacia masina ideala, tocmai pentru ca, in formele ei invechite, gen Dacia 1300 sau Dacia 1310 break, aceasta masina se plia perfect pe inclinatia romanului pentru improvizatii.
Atata vreme cat avea la el o lita, un briceag si o pereche de pantaloni, un sofer de moda veche tinea sa-si demonstreze siesi, dar si celor din jur ca e, practic, imposibil sa ramai cu Dacia in pana.
Astfel de maestri ai improvizatiilor auto se gasesc din ce in ce mai rar, si e un privilegiu sa ii urmaresti deschizandu-si "cutia cu secrete" pe forumurile unor pagini web de specialitate, cum e www.masini.ro.
Pentru orice sofer care conduce o masina muribunda, invataturile date lumii spre stiinta pe masini.ro reprezinta, poate, singura solutie de a nu merge, la un moment dat, pe jos, cateva zeci de kilometri pana la un magazin universal satesc pentru a cumpara o bujie si pereche de pantofi, sau pentru a ajunge intr-o zona cu semnal, in vederea chemarii celor de la tractare.
Astfel, potrivit specialistilor de pe masini.ro se poate folosi - in cazul unui gratar la iarba verde, urmat de o pana -, un borcan de mustar cu firimituri pentru a se etansa radiatorul. Nasturii de la camasa sunt numai buni pentru a intari scanteia la bujii, iar la motocicleta, in situatii de extrema urgenta, se poate lega acceleratia de cureaua de la pantaloni. In caz de roti taiate si lipsa unei vulcanizari pe o raza de 50 de kilometri, se poate folosi iarba presata pentru a umple pneurile, aceasta solutie garantand, spun forumistii de pe website-ul citat, parcurgerea a cel putin o suta de kilometri, "fara reparatii capitale".
O alta reteta auto data pe aceeasi pagina web merita citarea : "La o antica «Mobra» cu rezervorul gaurit