Din ce in ce mai multi romani achizitioneaza articole de imbracaminte sau incaltaminte de pe cea mai scumpa artera comerciala din lume, Fifth Avenue din New-York, de pe Corso Como din Milano sau de pe Abdi Ipekci din Istanbul, dar putini sunt antreprenorii romani din textile care pot spune ca zonele comerciale din Europa sau SUA le aduc bani.
In timp ce piata locala de fashion a fost invadata de marci internationale, antreprenori precum Gabriel Carlig (Jolidon), Florin Panea (Leonardo) sau Cristina Batlan (Musette) s-au extins dincolo de granite, incercand sa ajunga cu magazinele din Italia, Ungaria, Franta sau Bulgaria la rulaje de milioane de euro, comparabile cu ale unor lanturi straine.
In actualul context economic, in care retailerii din industria textila nu mai vorbesc de profit, ci cel mult de incasari similare cu cele de anul trecut, firmele care au reusit sa aiba o pozitie solida in strainatate "au sansa" unui consumator cu putere de cumparare mai ridicata.
"Avem 33 de magazine in Italia si 10 in Franta. Avantajul este ca avem si alte piete, intrucat cea locala este limitata. La noi veniturile sunt mai mici decat in cele doua tari, iar pe timp de criza lucrul acesta se reflecta in vanzari", a declarat pentru ZF Gabriel Carlig, care are 90 de unitati deschise in Romania.
Jolidon a inregistrat anul trecut afaceri de peste 31 mil. euro, potrivit datelor raportate de companie.
Jumatate din incasari vin din export
Producatorul clujean de lenjerie intima a inceput sa distribuie produse in aproape toate capitalele Europei, dar si in SUA, Canada, Africa sau Japonia. Piata mai dezvoltata din vest l-a determinat insa pe Gabriel Carlig, administratorul companiei, sa deschida propriile magazine in capitalele modei din Italia si Franta, astfel ca in prezent exportul, angro si retail, contribuie cu 50% la cifra totala de afa