Luerzer's Archive, unul dintre cei mai prestigiosi publisheri din domeniul advertisingului, arhiveaza de 25 de ani cele mai bune lucrari creative din lume. In pragul crizei, editura se extinde cu produse noi, compensand prin abonamente scaderea vanzarii de spatiu publicitar. Christian Luerzer, invitat la festivalul ADOR, vorbeste pentru Wall-Street despre evolutia crizei in publicitate si despre cum i s-a schimbat munca in ultimul an.
Wall-Street: Cum vezi reflectarea crizei in creativitatea publicitara?
Christian Luerzer: Asa cum am vazut cu totii in ultimele luni, inscrierile la festivaluri au scazut semnificativ. Se intampla asta din cauza ca agentiile de publicitate au produs mai putine lucrari creative? Ei bine, in primul rand, agentiile de publicitate trebuie sa reduca din costuri. Asa ca nu vor mai inscrie la festivaluri fiecare lucrare pe care au facut-o deoarece inscrierile sunt costisitoare. In acest moment, ele inscriu doar cele mai bune lucrari. Si, bineinteles, majoritatea companiilor trebuie sa-si reduca bugetele, inclusiv cele de publicitate. Asa ca nu e de mirare ca se produce mai putina publicitate. Bineinteles, asta inseamna mai putina munca de creatie, dar nu in numere absolute, ci in numere relative.
La Luerzer's Archive primim inca lucrari exceptionale din intreaga lume. Nu avem probleme in a umple revista cu publicitate remarcabila. Sunt convins ca asta se intampla deoarece lucrarile creative sunt mai ieftine, din moment ce publicitatea creativa atrage mai multa atentie, intr-un buget de media limitat. Cu alte cuvinte: daca nu ai bani, ar fi bine sa ai o idee.
Wall-Street: Cand va atinge industria de publicitate punctul minim al recesiunii? Cand si cum va incepe sa creasca?
Christian Luerzer: Toamna viitoare vom atinge cel mai scazut punct, dupa care va urma o crestere usoara. Asta deoarece oamenii isi pierd