Pe o piata estimata la 4 miliarde de dolari, cresterea exponentiala a cererii pentru outplacement a generat venituri record in criza, dar a avut si un efect advers: multitudinea de solicitari si timpul de lucru limitat au erodat calitatea serviciilor, potrivit Wall Street Journal.
Companiile care au decis disponibilizarea unei parti a personalului tin insa cu dintii de imaginea lor, iar outplacement-ul poate fi tehnica ieftina si eficienta de imbunatatire a imaginii zdruncinate de criza. In realitate insa, volumul mare de proiecte determina specialistii in outplacement sa trateze cu superficialitate disponibilizatii in cautarea unui job. In acelasi timp, companiile client nu au timp sa urmareasca daca firma de outplacement a reusit sa gaseasca slujba pentru fostul angajat.
Concediatii prefera sa is foloseasca timpul si resursele pe cont propriu asa incat mai mult de 40% dintre acestia nu trec niciodata pragul firmelor de outplacement, potrivit executivilor chestionati de WSJ.
Furnizorii de servicii se apara spunand ca munca lor este de calitate, si dau vina pe contextul economic, in care oamenii resimt o puternica presiune de a aduce bani acasa. “ Clientii se infurie usor. Sunt suparati pe fostul angajator, pe noi si pe cei care ar trebui sa ii angajaze, dar care, dupa primirea CV-ului, nu mai dau nici un semn de viata”, spune John Challenger, CEO al Challenger, Gray & Christmas Inc.
Mai mult de doua treimi din 265 de companii ofera outplacement -ul ca pe un serviciu standard, acompaniant perioadei de disponibilizare. Costul mediu pe persoana pentru aceste servicii se ridica la 3,568 de dolari, conform unui studiu efectuat in luna iulie de catre Asociatia Americana de Management in parteneriat cu Institutul de Productivitate Corporatista. (American Management Association, Institute for Corporate Productivity).
Fostii angajati au acces l