Consiliul Judeţean Constanţa caută firmă care să elaboreze, pentru 54.944 euro, studiul de fezabilitate şi cel de marketing pentru realizarea Centrului Transfrontalier Capidava, proiect derulat în cadrul Programului Phare CBC 2006, România - Bulgaria, „Introducerea în circuitul turistic a unor cetăţi antice dobrogene". Durata contractului de achiziţie publică de la data semnării acestuia este de o lună.
Până astăzi, la ora 11.00, toate firmele interesate să pună mâna pe contractul scos la licitaţie de autorităţile judeţene şi-au putut depune ofertele la sediul autorităţii contractante.
Potrivit informaţiilor transmise în caietul de sarcini, „obiectivul principal al proiectului îl constituie sporirea atractivităţii pentru vizitatori a cetăţilor antice din Dobrogea, Carsium, Ulmetum, Capidava, Durostor şi Turtucaia din Districtul Silistra, Bulgaria". Astfel, realizarea studiului de fezabilitate costă 30.944 de euro fără TVA, fiind necesar pentru „a ridica gradul de atractivitate a acestor cetăţi", dar şi unul de marketing de 24.000 de euro fără TVA, care ar urma să „stabilească metodele prin care pot fi atraşi turiştii să viziteze vestigiile istorice". De asemenea, studiul de fezabilitate ar urma să stabilească „elementele necesare pentru ca aceste cetăţi să fie incluse în circuitele turistice ale operatorilor de turism, precum şi metodele cele mai eficiente de promovare turistică internaţională a acestor cetăţi".
Studiul de marketing va cuprinde, într-o primă fază, realizarea unei „sesiuni" de chestionare a operatorilor de turism din judeţul Constanţa şi Districtul Dobrich pentru a vedea care sunt cerinţele pieţei referitoare în cazul introducerii produsului turistic.
Centrul Transfrontalier ar urma să ocupe 1.000 de metri pătraţi, dintre care construcţia propriu-zisă va fi realizată pe 500 de metri pătraţi. Obiectivul va avea un etaj, la