Piaţa serviciilor poştale a crescut anul trecut cu aproape 55%, de la 1,05 miliarde lei în 2007 la 1,63 miliarde lei, deşi traficul a scăzut cu 2,2%, la 687,52 de milioane de trimiteri, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
Studiul indică o concentrare a traficului poştal pe segmentul trimiterilor din poşta de scrisori, categorie care include tipurile de trimiteri enumerate, cu o pondere de 94,76% din totalul traficului postal, în creştere faţă de ponderea de 93,9% înregistrată în 2007. Totalul trimiterilor din categoria poşta de scrisori în anul 2008 a fost de 651,48 milioane. "În 2008 românii au trimis şi au primit în proporţie de aproape 95% corespondenţă, facturi şi chitanţe, ziare, reviste, materiale publicitare, recomandate şi pachete mici de până în 2 kilograme", potrivit raportului instituţiei.
În ceea ce priveşte traficul de colete poştale, pe parcursul anului 2008 au fost colectate şi distribuite 17,23 milioane colete poştale, ceea ce reprezintă 3,24% din traficul poştal total. Din totalul coletelor trimise în anul 2008, 15,88 milioane au fost colete poştale interne (92,17% din traficul total de colete) şi 1,34 milioane au fost colete poştale internaţionale (7,83% din traficul total de colete).
Traficul aferent serviciilor poştale Express a reprezentat 2,74% din traficul poştal total, cu 18,8 milioane de trimiteri. Poşta Română, furnizorul de serviciu universal desemnat de către autoritatea de reglementare, a realizat un volum de şapte milioane de trimiteri, sau 37,24% din total, în timp ce restul furnizorilor au procesat 11,8 milioane trimiteri, reprezentand 62,76% din traficul total.
Potrivit ANCOM, se înregistrează o tendinţă uşor descendentă a pieţei serviciilor poştale din punct de vedere al volumului traficului intern şi internaţional, care se explică în pri