Preluarea a 55% din acţiunile Opel de către canadienii de la Magna nu va avea efecte imediate asupra pieţei româneşti.
1 /.
O dată cu vânzarea unei participaţii de 55% din acţiunile Opel de către General Motors (GM) către Magna, strategia Opel faţă de piaţa internă s-ar putea schimba. Oficiali ai GM declarau chiar că va fi construit un nou autoturism, care să concureze Loganul, în condiţiile în care preţurile ar trebui să înceapă de la 8.000 de euro.
Florentina Stoica, PR Manager, General Motors Southeast Europe, spune că activitatea Opel în România nu va suferi modificări în perioada imediat următoare.
“Activitatea Opel în România este aceeaşi ca şi până acum“, consideră reprezentanta GM. Cât despre concurentul Loganului, pentru ca aceste planuri să se materializeze trebuie ca procesul de preluare să fie definitivat.
“Este prematur să ne imaginăm astfel de planuri, în contextul în care, pe parcursul următoarelor câteva săptămâni, vor mai fi de clarificat ultimele aspecte ale acestui acord”, conchide Florentina Stoica.
Noua Astra, din 2010
Anul trecut, Opel a vândut pe piaţa românească 16.673 unităţi. În primul semestru al acestui an, vânzările au însumat 3.330 de unităţi. Pentru finele acestui an, reprezentanţii Opel se feresc să facă estimări. Însă, miza o constituie modele lansate recent.
“În contextul economic actual este foarte greu să facem estimări. Ne bazăm pe modelele noi, Insignia, spre exemplu, maşina anului 2009 în Europa, care la scurt timp de la lansare a devenit numărul 1 în vânzări în Europa. De la anul vine în România şi noua Astra”, a declarat pentru evz.ro Florentina Stoica.
Săptămâna trecută, GM a ales oferta făcută de canadienii de la magna, în parteneriat cu ruşii de la Sberbank şi Gaz, în defavoarea fondului de investiţii RHJ International