Neactualizarea informaţiilor este sancţionată cu suspendarea temporară a tranzacţiilor pe conturi. Cele mai multe bănci desfăşoară procesul de completare a datelor clineţilor până la 30 septembrie. Doar două bănci au prelungit acest termen. Instituţiile de credit au postat pe site-urile proprii anunţuri privind demararea campaniei de actualizare a datelor cu privire la clienţi – persoane fizice sau juridice. În acest sens, clienţii au obligaţia să se deplaseze la una dintre unităţile instituţiei pentru a oferi personalului informaţii cu privire la datele proprii - numele şi prenumele, data şi locul naşterii, codul numeric personal (CNP), domiciliul, numărul de telefon, naţionalitatea şi ocupaţia.
Băncile au obligaţia de a actualiza datele personale ale clienţilor, conform Regulamentului Băncii Naţionale a României Nr. 9/2009 privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului.Cele mai multe dintre bănci au impus ca termen-limită finele acestei luni. La GarantiBank, perioada de actualizare a datelor a expirat ieri, 15 septembrie, iar la Raiffeisen Bank, aceasta se prelungeşte până la 9 octombrie. Alpha Bank desfăşoară procesul până la finele acestui an.
În cazul în care un client nu se deplasează la una dintre unităţile băncii pentru a furniza informaţii cu privire la datele proprii, toate tranzacţiile pe conturi (de la retragerea de numerar din bancomat sau plata la comerciant, până la operaţiuni prin internet banking) îi vor fi suspendate temporar.
Actualizarea datelor trebuie efectuată de toţi clienţii instituţiilor de credit, indiferent de produsul (cont curent, credit, depozit, card de credit sau de debit) sau de serviciul (internet banking, mobile banking etc.) pe care aceştia îl utilizează sau îl solicită. Atenţie! Dacă eşti client al mai multor bănci, va trebui să oferi infor