Este distincţia între utilizatorii de social media pe care o face Adina Mădularea de la Daedalus Millward Brown încă din startul ediţiei din acest an Webstock, o conferinţă care analizează tendinţele din mediul online autohton. Reprezentantul Daedalus prezintă un studiu pe social media făcul la nivel naţional.
Userii de Twitter sunt "early adopters, liderii de opinie, influenţatorii, focusaţi pe social networking" spune Mădularea, care competează că twitteriştii autohtoni sunt total diferiţi de userii de Hi5. "Sunt mereu la curent, vor să fie primii care vor să afle lucruri, sunt orientaţi înspre realizarea de sine. Aceştia nu caută breaking news, ci vor să găsească informaţii din toate domeniile, vor să îşi rezolve probleme", le mai completează aceasta portretul utilizatorilor de Twitter.
Userii de Facebook, cealaltă reţea socială cu mare priză la internauţi în România, sunt ochi şi urechi la ce spun userii de Twitter, însă sunt mai puţin activi decât aceştia (intră în reţea cu precădere seara şi în weekend). Sunt percepuţi ca educaţi, young professionals, potrivit studiului Daedalus. “Aceştia citesc bloguri, folosesc word of mouth atunci când iau o decizie. Sunt focusaţi pe nevoia de apartenenţă la un grup”, îi descrie Mădularea. Facebook este percepută ca “reţeaua care contează pentru mine, reţeaua care îmi respectă intimitatea, un instrument pentru managementul propriei imagini”. Brandurile trebuie să găsească soluţii de a deveni prieteni cu utilizatorii de Facebook, îndeamnă Mădularea.
Userii Hi5, o altă categorie răspândită în online-ul autohton, îi consideră modele pe userii de Facebook, însă cred că regulile de acolo sunt prea rigide. “Hi5-ul este OTV-ul României, în ochii specialiştilor: locul cu cea mai mare audienţă, însă de care lumea se fereşte. Sunt consideraţi indecenţi şi superficiali”, spune lucrurilor pe