"Copiii au nevoie de teatru, de oricare ar fi el... cu sau fără păpuşi. El este ca o vitamină în evoluţia lor personală, îi incurajează să ajungă să îşi exprime in viitor propriile aspiraţii", crede crede Eugenia Barbu, actor la Teatrul de Animaţie "Ţăndărică" şi preşedintele Asociaţiei Culturale pentru Teatru şi Origami din România (ACTOR). Sursa: kcmc.umf.maine.edu
"Este nedrept să existe copilărie fără teatru în zilele noastre. Fie că este vorba despre spectacolul într-o sală de teatru sau un spectacol improvizat în sălile de clasă, impactul mesajului educativ este mereu mare şi de folos. În primul caz magia scenei, lumina şi sunetul îl farmecă pe micuţ. Când însă teatrul coboară de pe scenă şi vine în lumea lui de zi cu zi, acesta vine cu puterea improvizaţiei, iar copilul poate crea alături de actor, croşetând împreună “povestea”, explică actriţa.
Prin cele două meserii, Eugenia Barbu reuşeşte să observe atent impactul asupra celor mici al acestor varietăţi desprinse din arta teatrală. "Spectacolele de teatru pentru copii la instituţiile de gen din Bucureşti sau din marile oraşe este unul dintre ‘mărfurile” care se vând singure. Profesorii trebuie sa aibă activităţi din această categorie şi publicul de copii din anumite şcoli ajunge mereu la teatru... Tocmai de aceea ar trebui avut în vedere o atenţie mult mai mare la mesajul emis pentru fiecare categorie de vârstă", crede mânuitoarea de păpuşi.
Soluţia propusă este dezvoltarea cercetării în teatru, a analizei prin colaborare între învăţământ şi artişti, operaţie inexistentă în România, din cauza lipsei de finanţare şi de interes. Aceasta ar asigura o adaptare mai bună a mesajului şi, dincolo de acest scop esenţial, dezvoltarea de profesionişti în comunicare prin păpuşărie.
Teatrul în sală şi teatrul faţă-în-faţă
"În sală, ca artist faci parte dintr-