Primăria Capitalei pune la bătaie un contract generos pentru asfaltarea unui drum de numai 845 de metri, supravegheat video. Sursa: Oana Botezatu
Aproape trei ani. Atât le-au trebuit edililor Capitalei ca să înceapă licitaţia pentru lucrările de asfaltare a unui drum lung de 0,845 de kilometri, din sectorul 6. Deşi proiectul „Străpungere str. 1 Mai” a fost aprobat pe 14 decembrie 2006, printr-o hotărâre a consiliului general, scurtătura care te scoate din cartierul Drumul Taberei, ocolind intersecţia aglomerată de la Răzoare, ar putea fi gata, în cel mai fericit caz, la mijlocul anului 2011.
Şi nu oricum. Autorităţile au decis că cei 845 de metri de drum - care arată acum ca o uliţă de ţară - merită, pe lângă asfalt, şi piste pentru biciclişti, panouri publicitare şi internet, pomi, coşuri de gunoi şi bănci. Asta, cu toate că „dea dreapta” drumu lui nu e altceva decât Cimitirul Ghencea, iar „de-a stânga” - Complexul Militar Haiducului. În total, nota de plată pentru drumul mai scurt de un kilometru, ce face legătura între Bd. 1 Mai şi Drumul Sării, se ridică la 2,22 de milioane de euro, fără TVA.
NetCity pentru răposaţi
La câţiva ani de când bucureştenii din zonă folosesc scurtătura, primăria condusă de Sorin Oprescu a scos la licitaţie lucrarea care a primit undă verde de pe vremea lui Videanu. Potrivit caietului de sarcini, după 18 luni de la deschiderea şantierului, şoferii vor putea circula pe noua arteră pe două benzi pe sens, între Bd. 1 Mai şi str. Lt. Col. C-tin. Marinescu, şi doar pe o bandă pe sens pe str. Marinescu, între „străpungere” şi Drumul Sării, scutind astfel minutele pierdute în faţa semafoarelor de la Răzoare. Pe aici vor trece şi două trolee (69 şi 71) şi un autobuz (126), deviate acum prin Str. Sibiului.
De o parte şi de alta, străduţa va avea parcări dotate cu parcomate, care vor f