Calitatea vieţii contribuabilului român ţine de reforma statului. Asumarea răspunderii în Parlament, bilanţul preşedintelui, se rupe sau nu Guvernul. O altă săptămână nebună a trecut peste noi. Uriaşe evenimente, ample transformări, crize atinse de metastază ne sucesc minţile. Fiecare zi vrea parcă să dea buzna în istorie, s-o schimbe cu totul, s-o surprindă undeva la uşa unei mari instituţii, prin preajma unei mari personalităţi.
Dacă mai pui tensiunea acumulată deja cu 60 de zile înaintea scrutinului prezidenţial, te ia cu fiori reci. Trăim vremuri tulburi, monşer!
Şi totuşi, nicio întâmplare recentă n-ar trebui reţinută de istorie mai mult decât povestea dispecerului de la RADET. Vor mai cădea guverne, vom mai avea crize. Dar nimic nu poate sta mai bine drept poză fidelă a României anului 2009 decât apriga muştruluială încasată de un contribuabil din Drumul Taberei la telefonul RADET.
Bietul bucureştean sună la regia de apă caldă să afle de ce s-a anunţat o întrerupere de peste două săptămâni în cartier. Discuţia sa cu angajatul regiei, care răspunde la telefonul dedicat reclamaţiilor, a fost înregistrată şi apoi a fost redată de Realitatea TV.
Toată comedia statului român şi întreaga deznădejde a plătitorului de taxe stau în acest dialog. Precum cei mai mulţi dintre slujbaşii la stat în ţara asta, dispecerul, sau ce va fi fost el, n-are conştiinţa serviciului public. E pătruns însă, cu toată impertinenţa din dotare, de povara misiei sale. Din prima până în ultima secundă, convorbirea telefonică e o beşteleală de cartier aplicată cu toată impetuozitatea sărmanului cetăţean. Iată doar finalul dialogului:
Client: Păi, şi eu cum o să mă spăl, domnule, că am văzut pe internet că lucraţi până pe 6 octombrie?
Dispecer RADET: Vă spălaţi… încălziţi o oală de apă pe aragaz şi vă băgaţi în c