STRATEGIE DURĂ. Când tonul agresiv nu funcţionează la telefon, angajaţii firmelor de profil îi ameninţă pe datornici cu tribunalul. Sursa: NorthFoto
Încă de la începutul crizei, când persoanele cu datorii au intrat în imposibilitate de plată, a apărut un nou curent - cel al recuperatorilor agresivi. Acum, mai mult ca niciodată, firmele care recuperează creanţe îşi „asmut” angajaţii pe restanţieri pentru încasarea şi celei mai mici datorii. Nu ar fi o problemă dacă aceştia nu ar recurge şi la diferite ameninţări, ton agresiv şi alte tertipuri de intimidare.
Mai mult, când le sunt solicitate informaţii despre creanţă, o parte dintre aceştia refuză să le ofere sau omit date importante. Este şi cazul unor angajaţi de la CreditExpress, care consideră că au tras lozul câştigător apelând la ameninţări.
Informaţiile despre creanţă se primesc la tribunal
Roxana P. ne-a povestit că a încercat să intervină pentru bunicul ei de 87 de ani, care a primit mai multe somaţii şi ameninţări pentru o datorie de numai 52 de lei.
„Ştefan A. a tot primit, în ultima vreme, o serie de scrisori în care este ameninţat că va fi dat în judecată pentru neplata unor reviste”, ne-a povestit nepoata acestuia. În momentul în care bunicul ei a sunat să afle despre ce este vorba, i s-a răspuns scurt că este dator şi că alte informaţii va primi la tribunal. Abia la a doua încercare, i s-a spus că totul i se trage de la o editură, care i-a trimis reviste acasă şi a fost apoi somat să le plătească.
„Când am intervenit eu, mi s-a spus că este vorba despre o datorie şi că alte informaţii le voi primi la tribunal. Angajata CreditExpress nu a vrut să-mi ofere informaţiile necesare pentru că nu eram eu cea somată”, ne-a mai povestit Roxana. Aceeaşi poveste s-a petrecut şi la Kruk Internaţional, o altă companie de recuperări, unde unii