Agenţie imobiliară, devenită magazin alimentar, showroom pentru produse de mobilier transformat în restaurant, sau pensiune, din fabrică, sunt doar câteva dintre reprofilările la care au apelat întreprinzătorii români din cauza crizei economice.
1 /. Fie că aparţin aceluiaşi antreprenor sau în vadul comercial respectiv, alţi curajoşi s-au avântat într-o afacere proprie, patronii nu s-au lăsat păgubaşi. Blocajul apărut pe piaţa imobiliară a forţat multe agenţii de profil să renunţe la activitate.
Numai că, cei care ies din piaţă zilele acestea sunt agenţii imobiliari de oportunitate, cei care au intrat în branşă ca să profite de boom-ul imobiliar, când era uşor să vinzi, pentru că nici clienţii nu aveau pretenţii prea mari. Costuri minime, angajaţi puţini şi profituri ridicate, asta le aducea afacerea cu vânzarea imobilelor, agenţilor imobiliari de apartament. Agenţiile vechi însă, care au personal specializat şi ceva tradiţie pe piaţă, caută soluţii pentru a rezista.
Astfel, unele renunţă la sediile mari şi scumpe, sau cedează din spaţii, a explicat pentru evz.ro fostul preşedinte al Asociaţiei Române a Agenţiilor Imobiliare (ARAI), Ruxandra Cleciu. “Firmele care au intrat în piaţă ca agenţii de stradă nu sunt foarte multe. Chiriile foarte mari e posibil să le fi obligat să se replieze în spaţiile care le aparţin tradiţional, respectiv apartamentele”, spune Ruxandra Cleciu. Piaţa începe să îşi revină
Lucrurile ar fi putut sta şi invers, pentru că vestea bună este că piaţa începe să îşi revină, ca număr de tranzacţii. “Preţurile au coborât şi piaţa a început să se mişte. Apartamentele vechi se vând şi la jumătate din preţul cerut anii trecuţi. Aşadar, oamenii care au o sursă de finanţare aleg să cumpere, motivaţi de ieftinire. Este vorba de tranzacţii mici, de cel mult 200.000 de euro în cazul celor care au dej