Pe timp de criză, oamenii merg la târguri să îşi clătească ochii. Când vine vorba despre vânzări, expozanţii ridică resemnaţi din umeri şi aşteaptă vremuri mai bune.
Romexpo găzduieşte anual târgurile Cosmetics şi Modexpo. Expozanţii spun că au avut preţuri cu până la 10% mai ieftine ca cele din magazine. Şi vizitatorii au fost cu 10%mai mulţi ca anul trecut, apropiindu-se de 30.000 de persoane.
Însă, vântul crizei a golit buzunarele bucureştenilor, astfel că vânzările au fost slabe, aproape la jumătate faţă de cele obţinute anul trecut, spun expozanţii. Unii dintre aceştia vindeau marfă doar en gross, vânzarea la bucată fiind păguboasă, spun ei.
Anul trecut, pentru cinci zile, o vânzătoare ar fi încasat 100 de euro, potrivit unui anunţ postat pe internet. Anul acesta, mulţi dintre cei prezenţi spun că nu îşi mai permit să plătească pe altcineva să stea la raft.
Nici organizatorii Târgului Imobiliar Project Expo nu au fost mulţimiţi de rezultate, antecontactele şi rezervările semnate anul acesta fiind cu 16% mai mici faţă de ediţia din 2008. Astfel, au fost semnate 248 de contracte, faţă de 295 în 2008. Expozanţii au scos la mezat 9.600 de locuinţe.
Probleme la Shanghai
Problemele generate de criză afectează şi organizatorii târgurilor internaţionale. După Jocurile olimpice, guvernul chinez a declarat organizarea Expoziţiei Mondiale de la Shanghai, din 2010, drept următoarea prioritate naţională.
Presa internaţională relata recent că marii sponsori ai evenimentului s-au retras din proiect, din cauza lipsei de fonduri. Nici expozanţii nu au alocat aceleaşi sume ca în anii trecuţi. Cea mai mare parte a lor a redus bugetele.
Partiparea Statelor Unite era susţinută financiar de nume ca Disney şi Pepsi, care au renunţat să participle şi anul acesta. Ministerul de Externe