Doi maramureşeni s-au trezit cu găuri mari în bugetul propriu după ce, în urma unor convorbiri telefonice, au primit facturi de milioane de lei, pe care trebuie să le achite către operatorul de telefonie mobilă. Doi băimăreni au reclamat la poliţie faptul că în urmă cu câteva zile au fost sunaţi de la un număr ascuns şi li s-a spus că apelul este din partea companiei de telefonie mobilă.
Primul dintre cei doi reclamanţi, Rozalia B., a spus că în 14 septembrie a primit un apel de la o persoană care s-a prezentat din partea companiei de telefonie mobilă şi i-a spus că i s-a emis o factură de telefon greşită, iar ca urmare va trebui să efectueze câteva oepraţiuni pe telefonul mobil. Băimăreanca a urmat indicaţiile apelantului, iar când şi-a verificat contul a descoperit că tocmai a fost păgubită cu 96,42 euro.
Ceva asemănător i s-a întâmplat şi lui Ludovic L. Bărbatul a declarat că a fost sunat în 18 septembrie de către cineva care s-a preszentat, ca şi în primul caz, ca fiind reprezentantul companiei de telefonie mobilă şi i-a spus că a primit un bonus pentru fidelitate de 500 de minute în reţea şi 500 de minute în orice reţea. Pentur a beneficia însă de acest bomnus, i-a cerut să facă şi el, câteva operaţiuni pe telefonul mobil. Băimăreanul a acceptat, iar la final, s-a trezit cu un cost suplimentar de 1.000 de lei.
Poliţiştii îi sfătuiesc pe maramureşeni să nu dea curs instrucţiunilor primite de la apelanţii necunoscuţi. Aceştia folosesc diferite pretexte pentru a determina victimele să efectueze operaţiuni pe telefon prin care transferă sume importante în euro către un alt număr de telefon mobil.
În ambele cazuri poliţiştii fac cercetări pentru identificarea autorilor şi recuperarea prejudiciului.