Lukoil Romania, al treilea jucator de pe piata locala a distributiei de carburanti in functie de cifra de afaceri, vede o revenire a vanzarilor de carburanti in vara anului 2010, dupa ce reprezentantii companiei estimeaza o noua perioada grea pentru businessul din energie in ultimul trimestru din an.
Lukoil Romania a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 530 de milioane de dolari, la jumatate fata de cat a raportat in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii vanzarilor de carburanti si a preturilor mai mici la pompa.
"Pe segmentul reprezentat de vanzarile catre persoanele fizice, scaderile nu s-au simtit atat de puternic, dar pe partea de carduri, de clienti corporate adica, diminuarile au fost semnificative. Incepe sa-si revina totusi si acest segment in ultima vreme", a declarat Andrei Chirilescu, directorul general adjunct al Lukoil Romania.
Pentru a combate efectele scaderii vanzarilor de carburanti din prima jumatate a anului, Lukoil Romania a trecut la o serie de reduceri de costuri. Printre masurile luate s-au numarat externalizarea transportului de carburanti, diminuarea costurilor cu deplasarile, sponsorizarea si publicitatea.
Chirilescu nu crede insa ca piata ar mai putea inregistra scaderile de volume inregistrate in prima parte a anului si estimeaza ca de anul viitor cererea de carburanti chiar ar putea inregistra o evolutie pozitiva.
Spre exemplu, in primul trimestru al anului vanzarile companiei au scazut cu 15% fata de aceeasi perioada din 2008. "Nu cred ca se vor repeta scaderile din prima parte a anului si este posibil ca din vara anului viitor vanzarile de carburanti sa inceapa sa creasca din nou", este de parere Chirilescu.
Mai multi jucatori din piata cred ca 2010 ar putea aduce cresteri usoare ale vanzarilor de produse petroliere, dar mai ales in ultima parte a anului,