Doamna şi-a ales o meserie mai puţin obişnuită pentru sexul frumos-mecanic auto. Înaintea orelor de program Tanti Fănica îşi găseşte timp să gătească şi să deretice prin casă Într-un atelier auto din Galaţi, aproape de spitalul judeţean, o femeie nu mai înaltă de un metru şi cincizeci de centimetri se luptă cu motoarele maşinilor de toate mărcile şi culorile.
Autoturismele trebuie reparate cât mai repede, bine şi, mai ales la preţ de criză. Este singura femeie din atelier, dar are o calitate ce impune respect angajaţilor săi: este patroana!
Fără şcoală, dar cu îndemnare
Tanti Fănica nu stă prea mult pe gânduri când o întrebi de ce s-a apucat de o meseria de mecanic. Spune că este născută pentru asta, deşi nu a studiat în şcoală această profesie.
„E o meserie murdară, dar nu mi se pare că este o meserie grea pentru o femeie. Dacă eşti responsabil şi dornic de muncă, nu contează dacă eşti bărbat sau femeie”.
Îşi aminteşte cum a ajuns în atelier cu zâmbetul pe buze, spunând că a lăsat în urmă statutul de angajat pentru cel de patron.
„Am muncit mai bine de 16 ani în comerţ. Am fost vânzătoare la magazin alimentar, la un bar, dar sincer să spun nu îmi plăcea. Am lăsat tot în în urmă şi m-am apucat de umblat prin motoare. Meseria am învăţat-o de la soţul meu, care este şi acum coleg de atelier cu mine” , povesteşte tanti Fănica.
Repară orice
Nu contează ce conduci. Fie că este este vorba de limuzine, jeep-uri sau de simple Dacii, vechi de 20 de ani, Tanti Fănica nu se dă în lături de la nimic.
„Motorul de Dacie pot să spun că îl visez. Am reparat şi Mercedesuri şi Peugeoturi, acum am un BMW, la care trebuie să-i umblu în motor. Tot maşină e, orice ar scrie pe firmă” , spune ea.
Ce a învăţat de la soţul său, le predă „u