După vânzarea Fabricii de var a combinatului siderurgic, urmează Laminorul de benzi la cald şi Secţia de reparaţii auto. Angajaţii combinatului se tem că noii patroni nu vor recunoaşte actualul contract colectiv de muncă şi că vor recurge la concedieri. Cu doar 10.000 de salariaţi, faţă de 28.000 câţi avea în momentul privatizării, în anul 2001, şi cu mai multe capacităţi de producţie înschise, colosul siderurgic de la Galaţi se va transforma într-un grup de făbricuţe cu mai mulţi patroni străini. Deşi sunt trei tranzacţii în derulare, administraţia combinatului a confirmat doar vânzarea, la 10 septembrie, a Fabricii de var către omul de afaceri german Stache Lutz.
„ArcelorMittal Galaţi a încheiat un parteneriat cu A.H.G. Simcor Industries pentru Fabrica de producere a varului, care are circa 80 de angajaţi. Combinatul va continua să fie beneficiarul principal al varului produs la această unitate. Acordul pe termen lung va creşte calitatea operaţiunilor de producere a oţelului şi a fluxului primar“, a declarat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al combinatului.
Potrivit unor surse din ArcelorMittal, noul proprietar va investi câteva milioane de euro în zonă. Stache Lutz intenţionează să devină unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa materialelor de construcţie din România. El a mai achiziţionat Fabrica de cărămidă Sicor Oradea şi este în negocieri cu un producător de panouri pentru construcţii modulare.
Turcii vor cumpăra un laminor
Surse din conducerea ArcelorMittal Galaţi au confirmat, neoficial, că următoarea uzină care ar putea fi vândută este Laminorul de benzi la cald (LBC). Administraţia poartă, în această perioadă, discuţii în vederea încheierii unui parteneriat cu un om de afaceri din Turcia. Acesta este deja furnizor de tablă pentru şantierele navale de la Galaţi şi Brăila. Partenerul turc