Intrarea pe piaţa locală a postului Disney Channel completează un business care mai înseamnă filme, reviste, jucării şi îmbrăcăminte. Disney, un business de peste 26 de miliarde de dolari la nivel mondial, îşi întăreşte prezenţa pe piaţa românească, prin lansarea postului TV pentru copii Disney Channel, în urma achiziţiei Jetix. Publicul român este deja familiarizat cu producţiile companiei, după ce, în urmă cu doi ani, în grila Jetix au fost introduse mai multe seri
Intrarea pe piaţa locală a postului Disney Channel completează un business care mai înseamnă filme, reviste, jucării şi îmbrăcăminte.
Disney, un business de peste 26 de miliarde de dolari la nivel mondial, îşi întăreşte prezenţa pe piaţa românească, prin lansarea postului TV pentru copii Disney Channel, în urma achiziţiei Jetix.
Publicul român este deja familiarizat cu producţiile companiei, după ce, în urmă cu doi ani, în grila Jetix au fost introduse mai multe seriale, acesta fiind, de fapt, elementul care a adus postului TV poziţia de lider al pieţei, canalul câştigând, în numai două luni, 413.000 de telespectatori.
Chiar dacă vorbim de o nişă de piaţă, pe ea se dă o luptă cât se poate de acerbă, principalii competitori ai postului fiind Cartoon Network şi Minimax. În perioada 1 ianuarie – 13 septembrie, cele două canale au înregistrat un rating de 2,1, respectiv 1,7 (în targetul 4-14 urban, interval orar 7:00-22:00).
„Piaţa canalelor de desene animate este în continuă creştere. Noi ne diferenţiem prin non-agresiv şi, mai ales, educativ. Este o poziţie care îţi asigură mai puţină popularitate vizavi de personaje, dar în acelaşi timp îţi aduce acceptul necondiţionat al părinţilor“, explică, pentru Capital, Anda Mânza, director de vânzări al Chello Central Europe România, proprietarul posturilor Minimax şi JimJam.
Condiţiile economice nu par favorabile unei noi inves