Reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov trag un semnal de alarmă cu privire la modul în care înţeleg oamenii de afaceri diferenţele dintre marcă, firmă şi emblemă. Elena Axente, şeful Biroului Juridic-Arbitraj din cadrul CCI Braşov, susţine că „dacă prin firmă se înţelege numele sau denumirea sub care un comerciant îşi exercită comerţul şi sub care semnează, iar prin emblemă se vizează semnul sau denumirea care deosebeşte un comerciant de altul de acelaşi gen, prin marcă se defineşte orice semn susceptibil de reprezentare grafică servind la deosebirea produselor sau a serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparţinând altor persoane”.
Procedura de înregistrare a mărcilor se desfăşoară în conformitate cu prevederile Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale regulamentului de aplicare a legii respective.
Sistemul naţional de protecţie a mărcilor şi de dobândire a dreptului la marcă este cel atributiv, comercianţii având un drept, ci nu o obligaţie de a alege un semn prin care îşi pot identifica pe piaţa concurenţială produsele şi serviciile faţă de cele ale altor producători sau prestatori de servicii.
Autoritatea naţională competentă în materia înregistrării mărcilor este Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci Bucureşti, unde cererea de înregistrare marcă va fi supusă unor taxe şi unor etape obligatorii (examinare formală, examinare de fond, publicarea în Buletinul Oficial de proprietate Industrială - secţiunea mărci), în final solicitantul, persoană fizică sau juridică - obţinând un certificat de înregistrare a mărcii prin care i se atestă dreptul exclusiv cu privire la utilizarea mărcii respective pe teritoriul României. Reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov trag un semnal de alarmă cu privire la modul în care înţe