Daca inainte Dacia producea Logan doar pentru piata interna, in prezent modelul poate fi vazut in toata Europa, spune Financial Times referitor la succesul constructorului roman de automobile.
Anul trecut, in perioada Craciunului, liniile de productie ale uzinei Dacia Pitesti au fost oprite cumulat pentru aproximativ o luna, din cauza colapsului cererii pentru autoturisme atat in Romania, cat si in strainatate.
In 1999, cand compania franceza Renault a preluat Dacia, previziunile erau sumbre in sectorul de productie din Romania, care nu a atras investitiile tarilor din vestul Europei.
Pornind de la premiza ca exista cerere pentru o masina adaptata pentru tarile in curs de dezvoltare, care este usor de utilizat si poate face fata drumurilor proaste, Renault s-a gandit sa produca modelul Logan, o masina al carei pret sa fie in jur de 5.000 de euro.
Filiala Renault a salvat industria auto romaneasca si a produs 1.340 de autoturisme pe zi in ultimul sau an de varf (2008), insa cand criza economica si-a facut simtita prezenta, iar cererea interna a scazut cu 60%, productia a fost suspendata pentru cateva saptamani pentru a regla nivelul stocurilor.
Salvarea a venit de la programele de innoire a parcurilor auto din Europa. Cand guvernul german a introdus un bonus de 2.500 euro pentru o masina veche in schimbul uneia noi a dorit sa sustina productia auto germana. Insa, Dacia a beneficiat intr-un mod neasteptat, intrucat cumparatorii si-au dat seama ca pot cumpara un Logan nou la aproape jumatate de pret.
“Aproximativ 85% din productia Dacia ajunge la export”, a spus directorul general al companiei, Francois Foumont.
Germania a primit 40.000 de unitati in primele 6 luni din 2009, Franta - circa 25.000, in timp ce doar 23.000 au fost vandute in Romania.
Afacerile Automobile Dacia au crescut cu 10,1% anul trecut, comparativ cu 2007