Campania de promovare va fi realizată cu 1.000.000 de lei, bani proveniţi din fonduri europene. Proiectul va duce la creşterea numărului de turişti cu 15 la sută, crearea unor noi locuri de muncă şi atragerea de noi investiţii.
Citeşte şi: GALERIE FOTO Cetatea Devei a fost invadată... de turişti şi căţărătoriVIDEO Vizitatorii cetăţii nu s-au speriat de ploaie (GALERIE FOTO)
Cetatea Devei va fi promovată, începând din această toamnă, printr-o intensă campanie de publicitate. Proiectul prin care se doreşte realizarea acestui lucru va fi implementat pe o perioadă de 36 de luni şi va fi finanţat din fonduri europene. „Este vorba despre o sumă de aproximativ 1.000.000 lei, bani proveniţi în mare parte din fonduri europene nerambursabile. În urma acestui proiect ne asteptăm la o creştere cu 15 la sută a numărului de turişti, crearea a 192 de noi locuri de muncă şi atragerea unor investiţii de peste 390.000 de euro, în următorii cinci ani, prin dezvoltarea unor servicii conexe în turism”, a declarat viceprimarul municipiului Deva, Cosmin Costa.
Vestigiile Cetăţii Deva vor fi aduse în atenţia turiştilor prin peste 40.000 de pliante şi broşuri informative, editate în cinci limbi străine, precum şi 12.000 de DVD-uri ce vor conţine un film dedicat monumentului istoric. De asemenea, vor fi montate indicatoare de ghidare a vizitatorilor şi panouri publicitare, iar obiectivul turistic va beneficia de un site propriu.
Vechile cărări vor dispărea
Campania de promovare va include şi promovarea Dealului Cetăţii, precum şi a centrului istoric din reşedinţa de judeţ. În acest sens, actulele cărări pe care unii turişti obişnuiesc să urce pe Cetate vor dispărea. Vor fi realizate însă trasee speciale pentru drumeţii care preferă să expoloreze Cetatea la pas, şi nu cu telecabina.
Totodată, pe Corso vor fi impuse noi reguli de circulaţie a autoturis