Compania operează pe ruta Londra-New York cu două avioane amenajate exclusiv pentru business. British Airways (BA) mizează pe cursele lungi, pe servicii premium şi ar putea renunţa la mai multe zboruri pe distanţe scurte. BA este o linie aeriană care trebuie să aibă o strategie pe termen lung, pentru a identifica rutele de unde poate obţine o marjă acceptabilă de profit, este de părere Howard Wheeldon, analist la BCG Partners, citat de agenţia Bloomberg. Preţul biletelor spre destinaţii din Europa au scăzut semnificativ, pe măsură ce companiile low-cost, precum Rynair sau EasyJet au câştigat cote de piaţă tot mai mari.
Londra-Paris, prima rută internaţională inaugurată de BA în 1919, ar putea fi printre primele la care va renunţa operatorul britanic din cauza concurenţei trenului de mare viteză, Eurostar şi a operatorilor low-cost. În schimb, British Airways este cel mai mare transportator aerian pe relaţia dintre Europa şi SUA. Profiturile BA au fost generate în mod tradiţional de clienţii de la clasa business. De exemplu, în 2008, 45% dintre veniturile companiei au provenit din vânzarea a doar 13% din numărul de bilete vândute. Criza a determinat ca în cel de-al doilea trimestru din acest an, operatorul britanic să înregistreze o diminuare cu 12% a veniturilor şi o pierdere netă de 121 de milioane de euro.
Companiile low-cost nu operează zboruri lungi
Recesiunea a condus la un declin continuu în ultimele 12 luni a vânzărilor de bilete la clasele superioare, în timp ce la clasa economic numărul pasagerilor a crescut cu 1,3%. Pierderile pe care le înregistrează, a determinat conducerea BA să-şi revizuaiscă strategia pentru cursele pe distanţe scurte, precum şi a serviciilor din categoria premium.
Rutele europene vor fi regândite ca surse pentru a creşte gradul de ocupare a zborurilor pe distanţe lungi, operate