Bogdan Nitu, director general al agentiei de comunicare interactiva Webstyler, face parte anul acesta din juriul festivalului regional de publicitate Golden Drum, la sectiunea Interactive. Asteapta, de la lucrarile pe care urmeaza sa le jurizeze, sa fie centrate pe consumator si cladite pe idei puternice, sa implice mai multe canale digitale si sa foloseasca online-ul “ca pe un loc, nu ca pe un canal”. Caracteristici care le-ar prinde bine si actualelor proiecte din online-ul romanesc.
Intr-un mediu atat de volatil cum e online-ul, inovatia are termen scurt de valabilitate. Iar agentiile de marketing interactiv sunt prinse intr-o continua cursa pentru inovatie, care se intensifica pe perioada festivalurilor de publicitate. Dintre zonele propice inovatiei, Nitu se va uita, din scaunul de jurat al Golden Drum, in special la felul cum este conectat mediul online cu alte puncte digitale sau chiar offline, pentru a oferi utilizatorului o experienta completa.
“Anul asta s-au observat niste tendinte, inclusiv la Cannes (festivalul international de publicitate – n.red.). Oamenii incearca sa lege cat mai mult Internetul ori cu un alt canal digital, de exemplu telefonul mobil, ori direct cu mediul offline. Sa intre, sa fie mai mult parte din viata ta. Ca utilizator, sa iei parte la o experienta care nu ramane in fata tastelor, in fata computerului, ci trece dincolo de lucrul asta”, explica el.
Dincolo de interconectarea cu alte medii, un aspect important este ca online-ul sa fie privit si tratat nu ca un simplu canal de comunicare, ci ca “un loc” unde oamenii isi petrec timpul. “Asa cum te duci intr-un restaurant, asa te duci sa vorbesti cu prietenii pe o retea sociala sau cauti ceva pe un motor de cautare. Internetul nu mai este demult un canal, ci mai degraba un loc din viata multor oameni, unde ei se duc asa cum se duc in parc.
Pentru ca daca Inte