Deşi „lumea se aştepta la un dezastru”, filmul lui Bobby Păunescu, lansat mâine în cinematografe, e un debut surprinzător, „matur, nuanţat şi autentic”, spun criticii.
În febra Veneţiei şi a scandalului provocat de Alessandra Mussolini, „Francesca” a alunecat printre degetele criticilor. Polemica s-a fixat pe o replică şi pe reacţiile provocate de ea în Italia, iar întregul a rămas neexplorat până de curând, cel puţin pe hârtie.
Astăzi, pelicula are premiera de gală la CinemaPRO, în prezenţa actriţei Monica Bârlădeanu, a regizorului şi a echipei. De mâine, când va închide şi Festivalul Internaţional de film de la Iaşi, rulează în cinematografe din Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Bacău, Piteşti, Oradea.
Protagonista poveştii este o educatoare care îşi pune la bătaie toate resursele pentru a pleca în Italia, deşi viaţa în propria ţară îi oferă destule şanse. Este, după cum anunţa şi regizorul, un scenariu despre criza de identitate prin care trece România.
Modelul Woody Allen – Mia Farrow
„Francesca” a apărut de nicăieri în lumea filmului românesc, iar primii lui spectatori au intrat în sală cu un munte de prejudecăţi.
„Lumea se aştepta să fie un dezastru”, recunoştea omul de afaceri înainte de premiera la Veneţia, în secţiunea Orizzonti, oarecum eliberat de prima confirmare pe care i-o oferise festivalul. Formula Bobby Păunescu - Monica Bârlădeanu, regizor şi protagonistă, părea una forţată de împrejurări. Inclusiv Cristi Puiu, producătorul filmului, avea temerea că perechea de pe platou o va destrăma pe cea din viaţa reală sau că pur şi simplu nu va funcţiona.
„Ceea ce m-a incitat a fost modelul ăsta, gen Woody Allen şi Mia Farrow sau Nick Cassavettes şi Gena Rowlands, care nu avea loc în mintea mea. Mă gândeam: se vor duce acasă după o zi de filmări, iar relaţia lor va explod