Cheia pentru controlul schimbarii climatice se afla in tehnologia mai performanta. Trebuie sa gasim noi metode de a produce si utiliza energia, de a ne asigura necesarul de hrana si de a ne deplasa, de a ne incalzi si raci casele – toate acestea pentru a putea reduce consumul de petrol, gaz, ingrasaminte pe baza de azot si de alte surse care genereaza gaze cu efect de sera si astfel controla schimbarea climei.
Exista destule indicii pozitive care sugereaza ca lumea ar putea atinge obiectivul de a controla schimbarile climatice la un cost rezonabil (probabil 1% din venitul global pe an), permitand in acelasi timp lumii sa se dezvolte economic si sa imbunatateasca standardele de viata. Unul dintre cele mai spectaculoase fenomene tehnologice aflate la orizont este aparitia unei noi generatii de automobile electrice.
In era timpurie a automobilului din ultimele decenii ale secolului al XIX-lea existau diverse modele de motoare care concurau pentru suprematie: cu aburi, cu baterie, cu combustie interna. Motoarele cu combustie interna, alimentate cu diesel sau benzina, au castigat competitia o data cu succesul stabilit de Ford Model T, care a iesit de pe banda de productie in 1908. Un secol mai tarziu, competitia e din nou in toi.
Suntem in era vehiculelor electrice. Toyota Prius, un automobil hibrid electric, prezentat in Japonia in 1997, a fost o prima realizare. Conectand un mic generator si o baterie reincarcabila la sistemul de franare al unei masini conventionale, hibridul potenteaza motorul normal cu un motor alimentat de o baterie. Autonomia motorului cu benzina este sporita suficient incat hibridul sa devina viabil comercial, iar vehiculele cu consum redus de combustibil vor deveni si mai viabile in momentul in care consumatorii vor fi taxati in functie de cantitatea de dioxid de carbon emisa de masinile lor.
Inovatia este impulsio