Forta de munca ieftina continua sa fie asul din maneca statelor din Europa Centrala si de Est, marile companii multinationale preferand sa-si transfere aici productia, chiar si pe timp de criza, pentru a reduce costurile.
In ultima perioada a fost anuntat un val de mutari si noi deschideri de fabrici in regiune, semn ca Europa de Est incepe sa devina din nou atractiva pentru investitorii care inca mai au bani pusi la saltea, in ciuda faptului ca anul trecut criza schimbase planurile de extindere ale marilor companii.
Dupa ce a fost primul dintre statele membre ale Uniunii Europene care au primit ajutor international si a fost la un pas de default, Ungaria a revenit in atentia marilor companii, dispuse sa-si mute aici activitatile din alte tari sau sa porneasca proiecte de la zero.
Un prim exemplu: productia de motoare si de sisteme de transmisie a companiei auto Opel de la uzina germana din Russelsheim va fi transferata in localitatea ungara Szentgotthard, potrivit cotidianului german Frankfurter Allgemeinze Zeitung. Mai mult, compania sud-coreeana NextDisplay a anuntat ca are in plan sa construiasca in Ungaria patru fabrici care sa produca ecrane LCD, in urma unei investitii ce se ridica la 30 mld. forinti (109,5 mil. euro). Partenerul ungar al companiei, firma Ketrax Hungary, a precizat ca prima fabrica va fi finalizata pana in 2011 si va oferi locuri de munca pentru circa 600 de persoane.
Ungaria, cea mai atractiva din regiune
Si Hankook Tyre, cel mai mare producator de anvelope din Coreea de Sud, va investi 230 mil. euro in urmatorii doi ani pentru a majora productia fabricii detinute in Ungaria. Hankook intentioneaza sa dubleze capacitatea anuala de productie la 10 mil. anvelope pana in 2011, pentru a face fata comenzilor in crestere. Investitia va crea aproximativ 700 de noi locuri de munca.
Gigantul Unilever inte