În primul semestru al anului 2009, în Spania, a crescut cu 28,3% numărul reclamaţiilor, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008. Serviciul care a acumulat cele mai multe plângeri este telefonia mobilă.
Biroul de protecţie a Cosumatorilor din Telecomunicaţii, din cadrul Ministerului Industriei, Transportului şi Comerţului din Spania, a primit 15.864 de reclamaţii în primul semestru al anului 2009, cu 28,3% mai mult decât în 2008 (cu 12.366 de plângeri).
În 81,3% dintre cazuri, clienţii au avut câştig de cauză.
Pe companii, cele mai multe reclamaţii le-a înregistrat „Ya.com”, la telefonie fixă, acces la Internet şi pachete de date – şi „Yoigo”, la telefonie mobilă. Cele mai puţine au fost pentru „Telefonica”, la telefonie fixă, Internet şi pachete de date - şi „Vodafone”, la telefonie mobilă.
Serviciul cu cele mai multe reclamaţii a fost telefonia mobilă (39,7% din total), urmată de telefonia fixă (22,8%) , pachetele de date (19,8%) şi accesul la Internet (16,2%).
Aflaţi pe „adevarul.es” care sunt reclamaţiile, în cifre, pentru fiecare companie furnizoare de servicii