Adrian Botan, Creative Partner Mccann Erickson Romania, va prezida anul acesta juriul competitiei Golden Drum, la categoria Campanii de Publicitate. Despre piata creativa romaneasca, Botan spune ca a involuat in ultimul an si ca agentiile, inculsiv cea pe care o conduce, raman inca tributare promovarii pe TV.
Wall-Street: Ai reusit sa arunci o privire peste lucrarile inscrise la categoria Advertising Campaigns? Care sunt primele impresii?
Adrian Botan: Da. Din pacate regulile festivalului ne interzic sa discutam ce se intampla in timpul jurizarii. Pot sa va zic doar ca jurizarea a inceput, acum s-au facut shortlisturile si ar trebui ca cei selectionati sa stie ca au de facut o prezentare in fata noastra saptamana viitoare la Portoroz. Prezentarile sunt publice, la fel si finalistii, incepand cu saptamana viitoare.
Wall-Street: Ce a inscris McCann Erickson? Cum a variat numarul de lucrari inscrise, comparativ cu ultimii ani?
Adrian Botan: Am evitat sa inscriem in competitia de campanii din motive lesne de inteles. Am inscris in competitia pe categorii: Dedeman la sectiunea TV, cateva campanii sociale la print si outdoor, apoi am inscris in competitia de creativitate media doua campanii dintre care una s-a calificat - cea pentru Vodafone care promoveaza asigurarea pentru telefon in caz de furt sau pierdere.
Wall-Street: Ai putea sa descrii, in linii mari, tendintele pe care le-ai remarcat la lucrarile inscrise anul acesta la Golden Drum?
Adrian Botan: Nu pot sa vorbesc de Golden Drum, dar sper ca festivalul va urma tendintele vazute in vara la Cannes, cu multe campanii care fac minuni pe bugete mici, rezolva probleme de business cu idei de comunicare mai orientate catre “relationship marketing” decat catre publicitate de “display”, precum si campanii care folosesc criza ca pe oportunitate.
Wall-Street: McCann Erick