Hostelurile din Capitala, adica spatiile de cazare pentru tineret sau versiunea ieftina a hotelurilor, ruleaza afaceri cu marje de profit de 25% chiar si in timp de criza, pe o piata turistica in care cererea pentru hoteluri este in scadere dramatica fata de anul trecut, iar veniturile hotelierilor s-au redus cu peste 30% in prima parte a anului.
Un hostel are de regula tarife de doua ori mai mici decat un hotel de doua stele din Capitala, iar gradul de ocupare din prima parte a anului depaseste 60%, principalii clienti (90%) fiind turistii straini care vin in vacanta.
"Am investit 100.000 de euro bani proprii in cresterea capacitatii de cazare in hostelul pe care il detin. Timp de cinci luni, unitatea a fost inchisa, insa din vara aceasta a inceput sa primeasca turisti. Probabil din cauza lipsei de promovare in timpul lucrarilor, in lunile de vara am avut un grad de ocupare de doar 60%", a declarat Ovidiu Pungan, proprietarul hostelului Alex Villa din Bucuresti.
Concurenta hotelurilor de doua stele
Unitatea are 28 de locuri de cazare in sapte camere si a inceput sa functioneze ca hostel din 2005, cand proprietarul a achizitionat o casa pe care a transformat-o.
Proprietarul hostelului spune ca scaderea cererii pentru cazare in Capitala a determinat unele hoteluri de doua stele, aflate la periferia orasului, sa reduca tarifele la nivelul celor practicate de hosteluri, ceea ce insa nu afecteaza prea mult activitatea hostelurilor, care sunt cautate in special de tineri.
Aproape 80% dintre clientii cazati la Alex Villa au fost straini, in special turisti francezi, care au stat de la o noapte pana la cinci nopti in unitatea de cazare.
"Marja de profit cu care lucram noi, dar si celelalte hosteluri in general, este destul de mare si nu cred ca va fi afectata cu mult anul acesta. Poate va mai scadea putin, dar tot pe profit vom