S-au stabilit amenzi şi pentru parcarea camioanelor pe spaţiul verde. Doar camioanele cu autorizaţie vor avea acces în oraş, dar numai în anumite intervale orare şi zone, pentru aprovizionare.
Peste noapte, municipalitatea s-a trezit la realitate şi a elaborat un nou regulament pentru traficul greu, care nu le mai permite maşinilor de mare tonaj să străbată oraşul fără autorizaţie. Astfel că, autorităţile îngrădesc acum accesul camioanelor, spre bucuria multor orădeni.
Păreri împărţite
„Îmi convine foarte mult că li se va interzice să mai parcheze în cartiere”, spune Adrian Lazăr, un orădean care şi-a găsit deseori locul de parcare ocupat de camioane. El regretă că municipalitatea nu a luat măsura mai din timp. „Din fericire, vecinii mei nu parchează în grădiniţa pe care am amenajat-o în faţa blocului”, adaugă bărbatul. Patronatele sunt pro şi contra noilor prevederi. „Fiecare transportator ar trebui să aibă parcare proprie sau să închirieze una. Parcarea în cartiere e comodă pentru şofer, dar patronul riscă să găsească maşina spartă şi jefuită”, spune Dan Octavian, director executiv al Federaţiei Patronilor. El recunoaşte că regulamentul nu mulţumeşte pe toată lumea.
Firmele mici, care nu au parcări proprii, şi conducătorii auto nu sunt foarte încântaţi de noua prevedere. „Dacă se aplică aşa amenzi mari, n-o să mai pot veni cu maşina acasă”, n-a spus un şofer necăjit.
Amenzi usturătoare
Noul regulament pentru trafic prevede amenzi între 800 şi 2.500 de lei, pentru şoferii care parchează pe spaţiile verzi sau pe aleile dintre blocuri, cele care circulă prin oraş fără autorizaţia de transport greu sau care nu îşi închid bine remorca şi scapă materiale de construcţii pe şosele. În Oradea sunt trei parcări pentru camioane, publice şi private.
Cifre
2.500 de l