Chiar daca discursurile sunt la fel de increzatoare, colectiile (de cele mai multe ori) la fel de frumoase, iar materialele de presa la fel de poetice, criza economica a afectat si brandurile haute horlogerie, care mai reduc din numarul de ore de lucru sau de ucenici.
In aceste condittii dificile, e imbucurator cand auzi ca unele branduri nu dau inapoi cand vine vorba de planurile de extindere concepute inainte de criza. Jaeger-LeCoultre de pilda, a continuat lucrarile de extindere a manufacturii din Le Sentier, a carei suprafata de 16.000 de metri patrati va spori cu o noua arie de productie ce se va intinde pe 9.000 de metri patrati. Noua cladire va fi inaugurata pe 1 decembrie. "Mentinerea si valorificarea traditiei, a mostenirii si a caracteristicilor brandului Jaeger-LeCoultre sunt cruciale pentru asigurarea dezvoltarii si succesului marcii", a spus pentru Dupa Afaceri Jerome Lambert, CEO Jaeger-LeCoultre. "Calitatea produselor e prioritatea numarul unu, astfel incat vom continua sa investim in cresterea pe termen lung, pentru a mentine creativitatea si excelenta care definesc bunurile de lux".
Jaeger-LeCoultre a fost printre primele branduri orologere care s-au preocupat de aspectul ecologic al manufacturilor lor, astfel incat nu e surprinzator ca noua cladire va primi doua atestate foarte importante in domeniu: Minergie (pentru cladirile cu un inalt nivel de confort si un consum scazut de energie) si eticheta "hydrolocale", care garanteaza ca energia e furnizata din surse locale (in acest caz lacul Joux).
Noua structura este acoperita cu un strat protector care evita pierderile de caldura sau incalzirea excesiva. De asemenea, chiar daca productia a crescut, procedeele aplicate au condus la o scadere a consumului de apa. Datorita panourilor solare cu care e dotata, noua cladire va produce apoximativ o treime din necesarul sau de energie si i