Piata romaneasca de media va scadea anul acesta cu aproximativ 40% fata de valoarea de 590 milioane euro inregistrata in 2008, estimeaza Ileana Tomescu, managing director Brand Connection, agentie de media parte din grupul Lowe. Curba inferioara a crizei in piata de publicitate este perioada pe care tocmai o traversam.
“Cu putin optimism as putea spune chiar ca am depasit curba inferioara a declinului si ne apropiem de o mult ravnita stabilizare. In trimestrul al II-lea al lui 2009 am sesizat o inviorare vizibila a pietei”, spune Ileana Tomescu (foto), precizand ca nu se asteapta ca ascensiunea pe piata de publicitate sa inceapa mai devreme de a doua jumatate a lui 2010.
In contextul in care piata s-a coagulat in ultimul an prin formarea de pool-uri de media buying si aliante, Brand Connection a incheiat in luna martie un parteneriat cu Draftfcb, agentie de publicitate full service care ofera si servicii de media, si cu Initiative (cealalta agentie de media din grupul Lowe). In urma acestei aliante, concretizata prin intrarea Draftfcb in actionariatul Brand Connection in parti egale cu Initiative, bugetele de media buying ale clientilor Draftfcb si Brand Connection au fost negociate la pachet cu cele ale clientilor Initiative.
Despre evolutia parteneriatului in cele sase luni de la infiintare, Tomescu spune ca mecanismul prin care acesta functioneaza a fost setat in linii mari si se lucreaza inca la definirea aspectelor “de detaliu”. Cifra de afaceri a Brand Connection in 2009 se va situa in jurul valorii de 8 milioane euro, din care circa 50% este aportul clientilor Draftfcb (cealalta jumatate este formata din bugetele de media ale clientilor Brand Connection).
“La nivel strategic, prioritatea Brand Connection in 2009 este aceea de a incheia anul cu un castig cat mai mare la capitolul market share. Acest lucru nu inseamna ca vom incheia an