Doar două firme, ambele având acţionari „cu lipici” la bani publici, s-au înscris în cursa pentru contractul în valoare de circa 600.000 de euro, cu TVA, pentru realizarea, instalarea şi întreţinerea a 3.750 de indicatoare turistice, pus la bătaie de ministrul turismului, Elena Udrea. Sursa: EVZ
1 /.
E vorba despre firma Vesta Investment, al cărei patron, Radu Ştefan Spirea, este unul dintre sponsorii oficiali ai PDL, şi Girod Semnalizare Rutieră, deţinută 50% de Plastidrum, care are de nouă ani monopolul marcajelor rutiere la noi, şi care în 2008 a oferit o vacanţă la Amsterdam unor directori ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Prima este celebră, printre altele, pentru contractul „Piste pentru biciclişti”, primit de la Administraţia Străzilor Bucureşti în 2006, cu o valoare de 1,5 milioane de euro, dar şi pentru contractul primit prin încredinţare directă de realizare a culoarelor unice de transport pentru Summitul NATO găzduit de Bucureşti în 2007, de 1,9 milioane de euro, potrivit informaţiilor apărute în presă.
Indicatoare, spălate o dată pe lună
Contractul actual, pus la bătaie de Ministerul Turismului, prevede proiectarea, realizarea, instalarea şi întreţinerea unui număr de 3.750 de indicatoare pentru obiective de interes turistic de patrimoniu UNESCO (mănăstiri, castele, muzee, monumente turistice etc).
Pentru întreţinere, „stâlpii şi indicatoarele vor fi curăţate şi spălate cel puţin o dată la 30 de zile”, conform datelor din caietul de sarcini. Ofertele au fost deschise marţi, urmând ca, în termen de 10 zile, să fie analizate şi să fie desemnat câştigătorul, care este obligat să asigure întreţinerea indicatoarelor până în 2011.
Vesta cere cu 20% mai mulţi bani decât Girod
Ştefan Spirea a declarat pentru EVZ că oferta financiară d