Celebrele piramide maiaşe au fost considerate de membrii civilizaţiei precolumbiene nişte instrumente muzicale de dimensiuni gigantice, cu ajutorul cărora puteau invoca zeii.
De la legendarul Turn Babel şi până la zgârie-norii din New York, toate construcţiile pe verticală ridicate de fiinţa umană au reprezentat o provocare. Potrivit cotidianului italian La Repubblica, pentru membrii civilizaţiei precolumbiene maiaşe, obiectivul era de a reuşi să comunice cu zeităţile şi din acest motiv au construit acele piramide incredibile. Potrivit unui studiu internaţional apărut în New Scientist, scările piramidelor maiaşe funcţionau precum un instrument muzical: proiectate pentru a provoca difracţia sunetului paşilor celor care călcau pe ele, reproduceau un sunet asemănător celui produs de picăturile de ploaie căzând într-o baltă. Destinatarul mesajului muzical era Chaac, Zeul Ploii, venerat în zonele din Mexic, unde precipitaţiile erau foarte rare. Cercetătorii Jorge Cruz, de la Professional School of Mechanical and Electrical Engineering din Mexico City, şi Nico Declercq, de la Georgia Institute of Technology, Statele Unite, au ajuns la această concluzie după ce au confruntat frecvenţele sonore care se produc urcând scările de la El Castillo, structura piramidală din complexul arheologic Maya de la Chichen Itza, cu cele de la Piramida Lunii din Teotihuacan, din centrul Mexicului.
Un alt fel de muzică
Cei doi oameni de ştiinţă au înregistrat sunetele auzite la bază atunci când cineva urcă scările, remarcând că, în ambele cazuri, există o asemănare cu zgomotul şi frecvenţa picăturilor de ploaie. În opinia cercetătorilor, această similitudine s-ar datora difracţiei sunetului, provocată de scări, care, rupând unda sonoră, reproduc un efect similar celui făcut de ploaie. De altfel, oamenii de ştiinţă vorbesc de ani buni despre capacitatea pirami