Internetul romanesc trece printr-o perioada agitata. Marile trusturi au iesit la cumparaturi de site-uri care sa le creasca audienta, iar banii de publicitate nu mai ajung pana la proiectele mici. Este o perioada buna pentru micii publisheri online sa se pozitioneze premium, sa se consolideze si sa caute noi metode de monetizare. Asta daca au un investitor care sa ii sustina. Daca n-au, sa vanda – este sfatul antreprenorului online Dorin Boerescu, publisher-ul Bakemono.
Atunci cand pregateste lansarea unui nou proiect online, primul lucru pe care il analizeaza Boerescu este daca proiectul acopera o nevoie a utilizatorilor, care va exista pe termen lung. Daca ofera o solutie eficienta pentru noul utilizator de Internet: omul obisnuit, de orice varsta, care nu mai intra online din curiozitate asa cum facea prima generatie de utilizatori, ci cauta solutii simple si rapide pentru problemele sale: sa inchirieze o camera la hotel, sa gaseasca un medic bun, sa-si cumpere casa sau telefon mobil.
Este de asemenea important ca proiectul sa fie bine nisat pe solutia pe care o ofera si pe publicul caruia i se adreseaza. Aceste doua aspecte – oferirea unei solutii pe termen lung si nisarea – se regasesc in principalele proiecte ale lui Boerescu, site-urile convertor.ro, dobanzi.ro, factura.ro si convertor2.ro. Primele trei sunt pe piata de 2002, respectiv 2004. Convertor2.ro a fost lansat mai recent, si este orientat catre publicul tanar, care cauta o solutie simpla de conversie valutara.
In luna iulie, Boerescu si-a largit protofoliul cu pranzuldincaserola.ro, un proiect care porneste de la o alta premisa - “aceea ca Internetul a devenit deja un spatiu foarte aglomerat de creatori de continut. Utilizatorul a inceput sa simta dilema alegerii. Oamenii, dupa ce descopera milioanele de retete de piept de pui de pe Internet, foarte repede ajung la problema – OK,