Filiala locala a grupului polonez Can-Pack, care detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Bucuresti, cu 160 de angajati, a inregistrat in primele noua luni afaceri de circa 34 mil. euro, cu 10,5% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Scaderea era de asteptat, in contextul reducerii consumului de bere, a migratiei consumatorului catre produse si ambalaje tip buget si in contextul schimbarii mixului de produse", a spus Cristian Cornea, executive general manager al Can-Pack Romania.
Compania nu si-a revizuit bugetul initial, in conditiile in care de la inceput a fost anticipat un an "dezastruos". In 2008, Can-Pack a raportat o cifra de afaceri de 54 de milioane de euro.
Una din cinci cutii de bere pleaca la export
Obiectivul companiei, care asigura 80-90% din cutiile de bere vandute de Heineken, SABMiller, InBev sau Tuborg Romania, a fost supravietuirea. "Am indeplinit acest obiectiv peste asteptari, tinand cont ca piata romaneasca a berii a inregistrat scaderi importante. Scenariul realist dupa care lucram implica atingerea pragului de rentabilitate si compensarea scaderii de pe piata romaneasca prin exportul de ambalaje catre noi piete."
Aproape 20% din productia fabricii este trimisa catre clienti din Turcia, Grecia, Republica Moldova si alte tari din Africa, Orientul Apropiat si Asia.
Piata romaneasca de doze de aluminiu pentru bere se ridica la circa 500 de milioane de cutii metalice, din care Can-Pack detine aproape 80%, dupa cum apreciaza directorul general al companiei.
Cornea enumera fabricile din tarile vecine, dar si PET-ul (ambalaj din plastic care acopera aproape jumatate din vanzarile de bere - n.red.) printre cei mai importanti competitori ai fabricii de ambalaje pe care o conduce.
"Singura problema relevanta la ora actuala este procentul prea redus in care se consuma dozele de bere. Daca pon