» Daca Pegasul ar mai exista, ar trebui sa faca biciclete de oras. Clienti ar avea destui, dar si concurenta: biciclete clasice abandonate pe strazile din Amsterdam sau Haga, ridicate de primarie si aduse cu camionul de catre bucuresteni, care le transforma in cele mai trendy vehicule ale Capitalei.
Un tip slab, cu pantaloni in carouri, camasa si conversi in picioare merge prin Herastrau pe un Pegas verde cu saua lunga, ca de motocicleta. In skatepark-ul de acolo se strange in fiecare zi cate o gasca de pusti cu haine largi, casti in urechi si biciclete mici BMX, de facut scheme. Daca e cald afara, apar si fetele cochete, plimbandu-se pe biciclete elegante, de oras, preferabil roz sau portocalii. si nu o data sunt insotite de cate un biciclist pe o cursiera ultrasubtire, care pare ca se abtine cu greu sa nu sprinteze pe sosea.
Orice bucurestean vede limpede cum pe langa el au rasarit o multime de biciclete. Dar, pe langa cele de teren accidentat, potrivite orasului, se inmultesc si alte specii: cele pliabile, de bagat in lift, semicursierele rusesti scoase de la naftalina, cele care arata ca niste motociclete cu pedale sau cele vintage, cu nume dubioase. Dar cele care atrag cele mai multe priviri nu sunt bicicletele "de lux", care costa mii de lei, ci bicicletele simple si elegante, aduse pe diverse cai din Olanda. Gazelle, Sparta, Union, cu cadru rotunjit, ghidon curbat, aparatoare de fusta, portbagaj si lumini cu dinam. Facute sa fie folosite zilnic si sa reziste in ploaie si frig. Unii le-au primit de la rude sau prieteni de acolo, altii le-au adus cu ei dupa excursii, iar cativa si-au facut chiar o mica afacere.
Salvatorii de biciclete parasite
Totul incepe cu o vizita in Olanda, in care te indragostesti de oameni si, bineinteles, de biciclete. Andrei Iliescu are 24 de ani si e absolvent de ASE. Acum un an s-a dus la Amsterda