Piaţa mondială de publicitate a scăzut anul acesta cu 7,2%, iar web-ul a devenit un suport media relevant, surclasând radioul, arată un studiu al Institutului audiovizualului şi telecomunicaţiilor din Europa (Idate), citat de NewsIn.
După ce în 2008 piaţa publicităţii a fost stabilă, cu o uşoară creştere de 0,5%, anul acesta a scăzut dramatic.
Mai multe agenţii şi-au adaptat deja previziunile anuale: Carat (grupul Aegis Media) se aşteaptă la o diminuare cu 9,8% a pieţei, Grupul M (WPP), la o scădere de 5,5%, iar Zenith Optimedia (Publicis) la 8,5% scădere.
Cu excepţia internetului, toate mijloacele de comunicare se confruntă cu o contracţie a investiţiilor în publicitate, de la -7,5% (pentru televiziune) la -11,4% şi -11,6% (pentru radio şi presa scrisă).
Astfel, singurul care progresează este internetul, cu o creştere de 11,4% a investiţiilor în publicitate, cu 5% mai mult decât crescuse în 2008. "În vreme ce web-ul captase la nivel mondial mai puţine investiţii faţă de radio în 2007, acum s-a impus ca cel de-al treilea suport media, în urma televiziunii şi a presei", precizează Idate.
POtrivit studiului, "scăderea generalizată a pieţei publicitare nu ar trebui să se prelungească şi în 2010". Previziunile pentru anul viitor arată o creştere de 3,2%. Şi agenţiile publcitate mizează pe o revenire în 2010. "Piaţa ar trebui să profite şi să îşi regăsească tendinţele de creştere la 4% în 2011 şi 2012", se arată în studiu.