O strategie de promovare foarte bine gandita pe termen lung poate ajuta companiile care nu aloca bugete impresionante pentru comunicare sa-si pastreze clientii sau chiar sa atraga altii noi. Ce variante de promovare are o companie care dispune de 100, 1.000 sau 10.000 de euro?
"Foarte multi inteleg prin marketing -"publicitate" si prin publicitate - "TV". Multi bani sunt sau, mai degraba, au fost cheltuiti in campanii de marketing fara obiective definite si fara o strategie clara, astfel ca nu au produs rezultate convingatoare. Iata de ce acum bugetele de marketing sunt percepute ca o cheltuiala pe termen scurt, si nu ca o investitie pe termen mediu si lung", spune Cristina Hlinschi, directorul firmei de consultanta in marketing si relatii publice Sense Marketing.
Chiar daca este greu sa gandesti pe termen lung, dupa cum marturiseste ea, in conditiile in care lumea s-a schimbat si continua sa se schimbe in jurul nostru, "este esential sa continuam sa investim in dezvoltarea de produse si servicii noi, mai bune. Este absolut necesar sa cunoastem piata in care ne miscam si modul in care ne raportam la ea (la clienti, la furnizori, la canalele de distributie si vanzare). Este esential sa continuam sa ne promovam afacerea. Doar asa se creeaza baza pentru a avea o afacere si pe viitor".
Firmele dispun de bugete de investitii tot mai reduse in acest an, insa chiar si in aceste conditii exista variante ieftine de promovare.
De exemplu, cu un buget de sub 100 de euro firmele pot sa investeasca in promovarea online. Intre toate variantele prin care te poti promova, de la advertoriale, link-uri sponsorizate, campanii de bannere, proiecte speciale, cea care are eficienta cea mai mare este Google Adwords.
"Adwords este in topul preferintelor si recomandarilor pentru IMM-uri, deoarece nu exista o limita minima de buget, poti sa te promovezi pe