Ioan Bălan: „Ce, domnişoară, dacă eu vă închiriez un apartament, mă mai interesează ce prieteni aduceţi dumneavoastră acolo?!"
De câţiva ani încoace, auzim mai mereu că în scurt timp va fi inaugurat noul Port Turistic Tomis. Văzut ca o marină modernă, în genul celor din străinătate unde acostează yacht-urile multimiliardarilor lumii, noul obiectiv turistic ne prezintă un peisaj dezolant, nicidecum unul demn de vreo rivieră cu accente franţuze.
Anul acesta, în luna mai, Ionuţ Barbu, pion important în povestea noastră, dar şi în distracţiile estivale puse la cale de primăria lui Radu Mazăre, se bătea cu pumnul în piept că expoziţia Romanian Boat Show va avea loc în Marina Tomis, care va fi inaugurată cu ocazia evenimentului. Ambarcaţiunile au ajuns în port, însă Marina nu şi-a primit binecuvântata inaugurare. În schimb, expozanţii şi curioşii care au venit să admire yacht-urile de milioane de euro nu au putut zări decât gardul de plasă care înconjoară ceea ce are să devină, eventual, moderna marină, dar şi babalele ruginite, gata să se desprindă de chei. Scuzele nu au întârziat să apară şi au avut menirea să arunce sub covor mizeria unei afaceri care-şi are începutul în 2005. În acea vreme, sub conducerea lui Gheorghe Moldoveanu, Administraţia Porturilor Maritime a concesionat Portul Turistic Tomis, pentru 25 de ani, firmei Sisteme Internaţionale de Afaceri SA. SIA este unul dintre business-urile bucureşteanului Valentin Gheorghe Ionescu (VGI), al cărui nume nu putem să nu îl observăm şi pe lista inculpaţilor în celebrul dosar al retrocedărilor ilegale, în care apar ca star-uri primarul Radu Mazăre, dar şi preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu. Afacerea a fost considerată în presa vremii unul dintre tunurile conducerii CN APMC. Contează şi beneficiarii acestor tunuri. Prin firma Habitat şi Ambient SA, alături de Giorgică Giurgiucanu, Mihai Camboianu şi C