Inspectorii RAR au început o acţiune de control în atelierele de reparaţii maşini. Cei găsiţi fără autorizaţii au fost sancţionaţi cu amenzi între 2.000 şi 4.000 lei şi cu închiderea temporară a activităţii. Inspectorii din Timişoara şi din Bucureşti au pornit o acţiune pe nivel naţional de verificarea a condiţiilor în care îşi desfăşoară activitatea service-urile auto. Controalele celor de la Registrul Auto Român cuprind aproximativ 90 de ateliere. „ Orice atelier de reparaţii maşini necesită o autorizaţie de la RAR. Dacă nu au, sunt în afara legii. Au fost multe accidente, din cauza stării tehnice ale maşinilor ”, a spus Mihai Dogărescu, şef departament la RAR.
Numeroase service-uri controlate de inspectori au fost găsite în neregulă. Proprietarii nu aveau autorizaţie, iar lucrările se făceau în condiţii impropri. S-a descoperit într-un garaj şi o vopsitorie care nu avea acest domeniu de activitate.
„ Am acest service de un an. Am cerut autorizaţie, dar nu am reuşit să intru în legalitatea. Ştiu că risc amendă destul de mare, dar am făcut investiţii, şi nu am mai avut bani. Am dat 6.500 de euro pe utilaje”, a declarat Florin Dănilă, patronul unui service din Timişoara.
Probleme cu „mecanii de familie“
Există numeroşi mecanici care preferă să lucreze în ateliere improvizate, în garajul propropriu sau în curtea casei. „Sunt aşa-numiţii «mecanicii de familie». Nu înţeleg de ce nu vor să intre în legalitatea. Sancţiunea minimă e de 2.000 lei, în timp ce pentru a depune actele pentru toate autorizaţile îl costă cam 1.000-1.500 lei. Justificarea ar fi lipsa de informare. Nu trebuie să facă cine ştie ce investiţii, pentru că pot duce maşina verificare la o staţie de inspecţie autorizată ”, a mai spus Mihai Dogărescu.
Anul trecut, Registul Auto Român a mai făcut o acţiune de acest gen în judeţul Timiş,