Toamna aceasta doua filme SF ar putea sa ne impresioneze. Unul dintre ele este "Moon" si nu vine la noi pe ecrane din motive greu de inteles, iar celalalt este "District 9". Desi primul era ceva mai bun, si acesta merita atentia dumneavoastra.
Unul dintre argumentele pentru care "District 9" a reusit sa iasa in fata, din ceata deasa a debuturilor, este ca Neill Blomkamp, regizorul filmului, e una dintre mintile mai stralucite din compania de productie a lui Peter Jackson, drept care a capatat un oaresicare statut de protejat al acestuia. Poate si pentru ca dupa ce proiectul filmului "Halo" (facut dupa seria de jocuri cu acelasi nume) a picat, Peter Jackson i-a oferit 30 de milioane de dolari lui Blomkamp sa faca ce film vrea el. Iar el a vrut sa faca o continuare a propriului scurtmetraj care avea la baza tot un rendez-vous cu extraterestrii in acelasi Johannesburg. Avand in vedere ca regizorul a crescut in Africa de Sud, in plina era a apartheidului, te poti gandi ca stie mai multe despre evenimentele ce s-au petrecut si se petrec in capitala africana decat un oarecare alt cineast. Iar un fundal stimulant intelectual e ceea ce lipseste majoritatii SF-urilor pasabile. Lucrurile aratau, deci, bine pentru proiectul "District 9".
Asadar, filmul e cu extraterestri. Ei au aterizat in Johannesburg in urma cu 20 de ani si n-au mai putut pleca. Fiind un milion la numar, s-au asezat in suburbia capitalei pana cand s-a decis ca ei vor fi evacuati si mutati intr-un soi de lagare de concentrare. Ceea ce se dovedeste a fi o problema pentru creveti.
In acest punct al povestirii noastre as vrea sa atrag atentia asupra cuvantului pe care l-am folosit in titlu, si anume, "creveti". Asa este tradus apelativul usor denigrator folosit pentru extraterestri pe tot parcursul filmului, "creveti". Din englezescul "prawn" care, in afara de faptul ca se