Programele informative prezentate de Andreea Esca au rămas lider al audienţelor în septembrie, dar au avut mai puţini privitori decât în luna aprilie. Consumatorii de ştiri se întorc cu greu în faţa micilor ecrane, după vacanţa de vară. Toate emisiunile informative caută să-şi refacă audienţele din primăvară. În mod tradiţional, pe timp de vară posturile TV au ratinguri mai slabe decât în restul anului. Toamna, staţiile TV îşi refac grilele şi se aşteaptă la cifre de audienţă mai bune.
Totuşi, în luna septembrie, telespectatorii n-au prea avut chef să se uite la ştiri. Fie că televiziunile nu şi-au promovat destul de bine principalele emisiuni informative, fie că oamenii s-au săturat de crime sau politicieni, cert e că ştirile TV au avut luna trecută audienţe mai mici decât în aprilie.
Ştirile prezentate de Andreea Esca la Pro TV au fost urmărite în septembrie, în medie, de 837.000 de telespectatori pe minut la nivel urban, generând un rating de 7,2%.
Liderul ştirilor TV avea în aprilie 936.000 de privitori. Observatorul Antenei 1 suferă şi mai mult. Principala ediţie de ştiri a postului TV era urmărită în aprilie de 644.000 de telespectatori, în timp ce luna trecută doar 446.000 au mai fost interesaţi de informaţiile prezentate de Alessandra Stoicescu şi Lucian Mândruţă.
Ratingul Observatorului a scăzut de la 5,6%, cât avea în aprilie, la 3,9% în septembrie. Din martie, Telejurnalul de la TVR este difuzat de la ora 20.00, iar schimbarea nu-i prieşte.
Telejurnalul, în continuă scădere
Audienţele principalei emisiuni de ştiri de la postul public de televiziune sunt în continuă scădere. În primele luni ale anului avea peste 300.000 de telespectatori pe minut, în aprilie scăzuse la 282.000 de persoane, iar în septembrie de-abia mai trecea de 250.000 de oameni.
Prima TV şi