Google incearca sa stabileasca, impreuna cu parteneri de pe piete locale, modele privind comportamentul oamenilor care se documenteaza pe Internet despre un anume produs, iar apoi il cumpara offline, conform unei prezentari sustinute joi seara, la evenimentul Orange Online MeetUp, de Gokhan Sahin, EMEA Top Accounts Associate Google. Pentru astfel de cercetari, la nivelul unor piete locale, este nevoie de parteneri locali, iar Google apeleaza in acest sens la clienti cu care a dezvoltat relatii solide, a spus Sahin pentru HotNews.ro.
Sahin, ale carui responsabilitati acopera indeosebi pietele vest-europene, a sustinut o prezentare despre rolul cautarilor si documentarii online, atunci cand un consumator doreste sa-si cumpere un produs la magazin. Prezentarea a inclus si o afirmatie - bazata pe date care, potrivit lui Sahin, nu apartin Google - care a fost "taxata" deja pe bloguri, anume ca in randul utilizatorilor romani de Internet cumparaturile online ar fi a doua cea mai populara activitate, dupa utilizarea e-mailului.
Conform prezentarii lui Sahin:
Circa 19 miliarde de cautari se fac lunar pe Internet in Europa, iar dintre acestea trei sferturi se fac prin GoogleIn Europa de Vest, 20% dintre consumatori fac cumparaturi online, ceea ce inseamna ca cei mai multi (80%) nu fac acest lucru, deci si piata vest-europeana, deja dezvoltata, are un potential foarte mare sa se dezvolte in continuare. Peste cinci ani, este de asteptat ca 50% dintre consumatorii vest-europeni sa cumpere onlineGoogle incearca sa stabileasca o metodologie pentru a masura efectele comunicarii online asupra deciziilor de cumparare offline (conceptul ROPO - "research online/purchase offline"). Altfel spus, cum influenteaza publicitatea online, review-urile de produse, discutiile de pe forumuri sau alte resurse online decizia oamenilor de a cumpara un produs de la magazin.