Central European Media Enterprises (CME), compania care operează în România televiziunile marca MediaPro, estimează pentru finele anului 2009 venituri sub aşteptările analiştilor.
CME, care operează 20 de staţii TV în şapte ţări, şi-a estimat veniturile pentru 2009 la 702-710 milioane de dolari, faţă de 1,02 miliarde de dolari, cât avea în 2008. EBITDA (venitul realizat înainte de plata dobânzilor, impozitelor şi amortizărilor) pentru anul acesta ar putea fi de 60-70 de milioane de dolari, în timp ce anul trecut a fost de 297 de milioane de dolari.
„Din păcate, anul acesta a fost, până în prezent, unul prost pentru toate pieţele noastre, iar cel de-al patrulea trimestru al anului nu va face excepţie“, a declarat Adrian Sârbu, Chief Executive Officer (CEO) al CME, citat de Bloomberg. „Estimările noastre pentru întregul an vor fi sub nivelul aşteptărilor din piaţă“, a completat Sârbu.
Veniturile nete estimate de CME pentru operaţiunile din România, unde operează Pro TV şi celelalte posturi-surori, sunt, pentru 2009, de 538 de milioane de lei (aproximativ 185 de milioane de dolari), în scădere cu 22% faţă de încasările de anul trecut. EBITDA este estimat, la nivelul României, la 138 de milioane de lei (47 de milioane de euro), cu 51% mai mic decât în 2008. Totuşi, CME îşi propune ca, în 2010, să crească pe piaţa românească cu 6%.
În ceea ce priveşte internetul, compania apreciază că dificultăţile economice din ultima perioadă vor reprezenta o oportunitate pentru mediul online. Potrivit estimărilor CME, internetul va avea în România, la finele lui 2009, 5% din totalul pieţei de publicitate, urmând ca, până în 2014, procentul să ajungă la 15%.