Furtul de idei sau bunuri la locul de muncă trec de obicei nepedepsite, din cauză că sunt dificil de depistat şi cuantificat. 29% din angajaţi se plâng că le sunt furate ideile, dar mai mult de jumătate dintre ei nu au nici o reacţie faţă de acest gest. 29% dintre angajaţi s-au plâns că le-au fost furate ideile la locul de muncă sau că altcineva şi-a asumat meritele pentru ideile lor, scrie într-un studiu recent efectuat de OfficeTeam. Întrebaţi cum au reacţionat puşi în
Furtul de idei sau bunuri la locul de muncă trec de obicei nepedepsite, din cauză că sunt dificil de depistat şi cuantificat. 29% din angajaţi se plâng că le sunt furate ideile, dar mai mult de jumătate dintre ei nu au nici o reacţie faţă de acest gest.
29% dintre angajaţi s-au plâns că le-au fost furate ideile la locul de muncă sau că altcineva şi-a asumat meritele pentru ideile lor, scrie într-un studiu recent efectuat de OfficeTeam. Întrebaţi cum au reacţionat puşi în faţa faptului, 26% au răspuns că au avut grijă să afle toată lumea de asta, 13% au spus că au informat managerul, 13% au confruntat direct hoţul de idei şi restul nu au avut nici o reacţie, de unde cercetătorii au concluzionat că această practică are foarte rar consecinţe negative.
„Locul de muncă este acum mai competitiv ca oricând şi, din păcate, sunt oameni care nu s-ar da în lături de la minic pentru a fi promovaţi sau pentru a da bine în faţa şefului. O atitudine proactivă şi o comunicare clară şi răspicată a ideilor ar putea ajuta angajaţii să se ferească de asemenea situaţii”, spune David Hosking, director executiv la OfficeTeam.
Comunicaţi-vă ideile pe mail
Odată „păcăliţi”, angajaţii trebuie să includă în raporturile pentru manageri ideea respectivă ca fiind a lor, dar implementată de altcineva, să fie atenţi la pattern-uri, pentru că dacă gesturile minore de acest gen sunt trecute uşor cu ved