Intrarea în familia unei companii de renume este echivalentă pentru mulţi nou-angajaţi cu o mare realizare ce trebuie făcută publică cu orice ocazie. Când ajungi în posesia unei legitimaţii pe care stă numele tău lângă sigla unui brand de renume, simţi că ai realizat ceva. Intrarea într-o companie se „oficializează“ în momentul în care noul angajat intră în posesia „blazonului“ acesteia.Legitimaţia, pachetul de cărţi de vizită, pixurile, brichetele şi chiar hainele inscripţionate cu brandul pentru care lucrează îi induc noului angajat sentimentul de apartenenţă la grupul în care a intrat.
Cum pentru mulţi salariaţi obţinerea unui loc de muncă la o firmă cunoscută echivalează cu o realizare personală, cu această ocazie apare şi nevoia de a-şi face public succesul.
În timp însă, spun specialiştii, mai ales în cazul angajaţilor bine pregătiţi din punct de vedere profesional, sentimentul de apartenenţă la grup poate deveni agasant, după care poate dispărea.
Cu legitimaţia la vedere
Maria C. are 26 de ani şi în urmă cu doi ani s-a angajat la o companie multinaţională de renume. Până să primească slujba, a trecut prin multe interviuri şi teste. Vestea că a fost acceptată în rândul angajaţilor firmei a fost una dintre cele mai bune pe care le-a primit vreodată.
„Îmi venea să strig în gura mare că sunt cea mai bună, că le-am dat clasă concurenţilor, că doar pe mine m-au ales“, îşi aminteşte tânăra. „Când am primit legitimaţia, mă simţeam în al nouălea cer. Parcă aş fi vrut s-o multiplic, s-o lipesc pe pereţi acasă, la serviciu, să le-o trimit prietenilor, foştilor colegi de facultate“, mai spune Maria.
„Mă gândeam că sunt un pic deplasată, dar nu puteam să mă abţin. Mă făceam că uit legitimaţia agăţată la gât prin mijloacele de transport sau când ieşeam seara, după serviciu, cu amicii în or